Την αποσύνδεση του Λυκείου από τις πανελλαδικές εξετάσεις, πρότεινε η Ομοσπονδία των καθηγητών στη Βουλή, με ένα σχέδιο πέντε σημείων για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (ΑΕΙ/ΤΕΙ).
Η ΟΛΜΕ παρουσίασε την πρότασή της για το μεταβατικό σύστημα των πανελλαδικών, κατά τη διάρκεια της πρώτης συνάντησης με καλεσμένους τους φορείς εκπαίδευσης στο νέο κύκλο συναντήσεων υπό τον πρόεδρο της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων για τον Εθνικό Διάλογο Κώστα Γαβρόγλου.
Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», το σχέδιό της δεν διαφέρει σε πολλά σημεία από το νέο σύστημα Πανελληνίων που εγκαινιάζεται φέτος. Ομως, βασική προϋπόθεση είναι η συμμετοχή στο σύστημα εισαγωγής να γίνεται μετά την απόλυση από το Λύκειο.
Ειδικότερα, η ομοσπονδία των καθηγητών πρότεινε τα εξής:
• Αποσύνδεση του Λυκείου από το σύστημα πρόσβασης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ.
• Η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να γίνεται μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο, με πανελλαδικές εξετάσεις σε περιορισμένο αριθμό μαθημάτων, με διαφορετικό συντελεστή βαρύτητας για ορισμένα από αυτά.
• Οι εξετάσεις διεξάγονται με την ευθύνη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η εξεταστέα ύλη καθορίζεται κεντρικά από το υπουργείο Παιδείας και αντιστοιχεί στη διδακτέα ύλη.
• Οι εξετάσεις πραγματοποιούνται με ανάλογο σύστημα για τους απόφοιτους και των δύο τύπων λυκείων (Γενικό-Επαγγελματικό).
• Οι υποψήφιοι έχουν απεριόριστες ευκαιρίες να συμμετέχουν στη διαδικασία της πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Εκτός από τις Πανελλαδικές, μεγάλη έκταση πήρε και το ζήτημα των διορισμών, με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών να σημειώνουν ότι, αν και ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης έχει εξαγγείλει δεκάδες χιλιάδες διορισμούς, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη στον προϋπολογισμό του 2016.