Αρχίζει το φεστιβάλ της Επιδαύρου. Οι μεγάλες παραστάσεις φέτος. Αναλυτικό προγραμμα.

Αρχίζει το φεστιβάλ της Επιδαύρου. Οι μεγάλες παραστάσεις φέτος. Αναλυτικό προγραμμα.

Πηγή: Nonpapernews.gr

Σε μουσείο της Οξφόρδης θησαυροί που ανασύρθηκαν από τη θάλασσα της Σικελίας και μια συλλογή Ελληνικών αρχαιοτήτων
Το αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου βρίσκεται στην Αργολίδα, στον αρχαιολογικό χώρο του Ασκληπιείου, περίπου δύο ώρες από την Αθήνα.

Να έχεις στο νου σου, οτι στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου δεν φοράμε τακούνια (και να θέλεις είναι δύσκολο), δεν παίρνουμε παιδιά που δεν έχουν κλείσει τα 6 τους χρόνια, δεν βγάζουμε φωτογραφίες κατά τη διάρκεια της παράστασης, δεν καπνίζουμε, δεν τρώμε.
Μαγική στιγμή, δευτερόλεπτα πριν αρχίσει η παράσταση, όταν σβήνουν όλα τα φώτα και ακούς τους ήχους του θεάτρου, τα βήματα των ηθοποιών που μπαίνουν στη σκηνή και τον κούκο που ξεκουράζεται στα πεύκα.

Οδηγίες για πρωτάρηδες. Ερχόμενοι από Αθήνα ακολουθείτε τη σήμανση και αφήνετε την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου αμέσως μετά τη γέφυρα του Ισθμού. Εξερχόμενοι από τη δεξιά λωρίδα περνάτε κάτω από την Εθνική Οδό στρίβοντας αριστερά προς Επίδαυρο στην επαρχιακή οδό Κορίνθου-Επιδαύρου. Ακολουθώντας τη σήμανση «Προς Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου» σε μία περίπου ώρα και αφού περάσετε από τις διασταυρώσεις για Νέα Επίδαυρο και Παλαιά Επίδαυρο, φτάνετε στη διασταύρωση του Λυγουριού, όπου συνεχίζετε ευθεία προς Ασκληπιείο.
Άνετη στάθμευση για αυτοκίνητα και πούλμαν στο πάρκινγκ του θεάτρου.
Τα αυτοκίνητα που μεταφέρουν άτομα με αναπηρίες μπορούν να φτάσουν μέχρι την πλατεία του θεάτρου και να αποβιβάσουν άτομα με αμαξίδια. Ο χώρος διαθέτει ειδικά W.C. για άτομα με αναπηρίες.

Στο χώρο λειτουργεί εστιατόριο και καντίνα για καφέ ή ένα γρήγορο σνακ, πριν ή μετά την παράσταση.
Πρέπει να είστε εγκαίρως στο θέατρο, καθώς δεν επιτρέπεται η είσοδος σε αυτό μετά την έναρξη της παράστασης, παρά μόνο στο διάλειμμα, εφόσον αυτό προβλέπεται.

Το θέατρο είναι το καλύτερα διατηρημένο μνημείο του Ασκληπιείου της Επιδαύρου. Σε αυτό συναντάμε την χαρακτηριστική τριμερή διάρθρωση του ελληνιστικού θεάτρου σε τέλεια εφαρμογή, κοίλο, ορχήστρα, σκηνικό οικοδόμημα.
Το Ασκληπιείο της Επιδαύρου, όπου βρίσκεται το αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου ήταν από τα μεγάλα πανελλήνια ιερά της αρχαιότητας. Ανήκε στην πόλη της Επιδαύρου, μια μικρή πόλη-κράτος των κλασικών χρόνων που βρισκόταν στην κοντινή, δυτική ακτή του Σαρωνικού, στη θέση της σημερινής κωμόπολης της Αρχαίας (Παλαιάς) Επιδαύρου. Τα οικοδομήματα του Ασκληπιείου-κτίρια λατρείας, αθλητικές εγκαταστάσεις, θέατρο, λουτρά κλπ- απλώνονταν σε μια ορεινή κοιλάδα περιβαλλόμενη από βουνά. Το Ασκληπιείο συνέδεε, με την πόλη της Επιδαύρου, δρόμος, μεγάλα τμήματα του οποίου σώζονται μέχρι σήμερα σχεδόν παράλληλα με την σύγχρονη άσφαλτο.
Το πρόγραμμα
Αυλαία για τα φετινά Επιδαύρεια 1 και 2 Ιουλίου με Πλούτο του Αριστοφάνη και τους Γιώργο Κιμούλη, Πέτρος Φιλιππίδη, Γιάννη Μπέζο, Αλμπέρτο Φάις. Μετάφραση: Κ.Χ. Μύρης. Σκηνοθεσία-Διασκευή: Γιώργος Κιμούλης.

Αισχύλου, Ορέστεια, 8 & 9 Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, ο Γιάννης Χουβαρδάς με μια εξαιρετική ομάδα ηθοποιών και καλλιτεχνικών συντελεστών δημιουργεί μια παράσταση για τις απαρχές και το μέλλον της ανθρώπινης βίας. ΜΕ τους Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Νίκος Κουρής, Στεφανία Γουλιώτη, Νίκος Ψαρράς.

15 και 16 Ιουλίου η παράσταση της Αντιγόνης, που κάνει πρεμιέρα στην Επίδαυρο, αποτελεί την πρώτη συνεργασία του Εθνικού Θεάτρου με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας και τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου. Ο Στάθης Λιβαθινός επέλεξε το κορυφαίο έργο του Σοφοκλή, σε νέα μετάφραση του Δημήτρη Μαρωνίτη, ανεβάζοντας στη σκηνή τρεις γενιές ηθοποιών. Μπέτυ Αρβανίτη, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Κώστας Καστανάς, Αντώνης Κατσαρής (Θ.Ο.Κ), Αναστασία – Ραφαέλα Κονίδη, Μαρία Κωνσταντά, Δημήτρης Λιγνάδης κ.α.

Οι Επτά επί Θήβας του Αισχύλου, 22 και 23 Ιουλίου, μια εξαιρετικά δυνατή πολιτική τραγωδία, που το κοινό δεν έχει την ευκαιρία να δει συχνά, είναι η καλοκαιρινή παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος σε σκηνοθεσία του διεθνούς φήμης Λιθουανού σκηνοθέτη Τσέζαρις Γκραουζίνις. Εναλλάξ πρωταγωνιστούν Γιάννης Στάνκογλου (23/7) / Χρίστος Στυλιανού (22/7).

29 και 30 Ιουλίου το Εθνικό Θέατρο συμπράττει για πρώτη φορά με το φημισμένο Θέατρο Βαχτάνγκοφ παρουσιάζοντας τον Οιδίποδα Τύραννο του Σοφοκλή. Καλλιτεχνική διεύθυνση Ρίμας Τούμινας.

5 και 6 Αυγούστου ο Μιχαήλ Μαρμαρινός συναντάται για πρώτη φορά με τον Αριστοφάνη σκηνοθετώντας το πιο αντιπολεμικό έργο του, τη Λυσιστράτη, με ένα σύνολο έξοχων ηθοποιών. Γιάννης Βογιατζής, Λένα Δροσάκη, Λένα Κιτσοπούλου, Αθηνά Μαξίμου, Γιώργος Μπινιάρης, Θέμης Πάνου, Αγλαΐα Παππά, Λένα Παπαληγούρα, Μαρία Σκουλά, Έλενα Τοπαλίδου, Αιμίλιος Χειλάκης.

19 και 20 Αυγούστου Όρνιθες του Αριστοφάνη (414 π.Χ.) σε σκηνοθεσία του Νίκου Καραθάνου. Παίζουν οι ηθοποιοί: Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Αλίκη Αλεξανδράκη, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Νίκος Καραθάνος, Έμιλυ Κολιανδρή, Χρήστος Λούλης, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Νατάσσα Μποφίλιου, Άγγελος Παπαδημητρίου, Άρης Σερβετάλης.
Σε μουσείο της Οξφόρδης θησαυροί που ανασύρθηκαν από τη θάλασσα της Σικελίας και μια συλλογή Ελληνικών αρχαιοτήτων

200 ευρήματα που ανασύρθηκαν από τη θάλασσα της Σικελίας παρουσιάζονται στο Ασμόλειο Μουσείο της Οξφόρδης.

Ένας ρωμαϊκός αμφορέας, ο οποίος για 1.800 ολόκληρα χρόνια βρισκόταν κρυμμένος στο βυθό της θάλασσας της Σικελίας, είναι ένα από τα εκθέματα που παρουσιάζονται στο μουσείο.

oxfor-4

Γύρω από τον αμφορέα έχει σχηματιστεί ένα περίεργο στεφάνι από κοράλλια και είναι ένας από τους 200 θησαυρούς που ανασύρθηκαν τα τελευταία 60 χρόνια από τις θάλασσες της Σικελίας.

Το διάσημο μουσείο της Οξφόρδης επιχειρεί να ρίξει μια ματιά στην ιστορία του νησιού που εκτείνεται σε περισσότερα από 2.500 χρόνια. Πρόκειται για το παλαιότερο πανεπιστημιακό μουσείο τέχνης, αρχαιολογίας και φυσικής ιστορίας στη Μεγάλη Βρετανία και η έκθεση που φιλοξενεί έχει τον τίτλο «Θύελλες, πόλεμοι και ναυάγια – Θησαυροί από τη Σικελία».

Τα πρώτα εκθέματα ανασύρθηκαν το 1960 υπό την καθοδήγηση του Γερμανού επιστήμονα Γκέρχαρντ Καπιτέν.
Ο επισκέπτης μπορεί ψηφιακά να ζήσει την αγωνία μιας πολυαίμακτης ναυμαχίας ανάμεσα στην Καρχηδόνα και τη Ρώμη ή να νιώσει την ειρηνική ατμόσφαιρα μιας βυζαντινής εκκλησίας.

Πολλά από τα εκθέματα παρουσιάζονται για πρώτη φορά, όπως για παράδειγμα ένα χάλκινο έμβολο, το οποίο βρισκόταν στην πλώρη πολεμικών πλοίων και στόχο είχε να βυθίζει τα εχθρικά σκάφη. Ακόμα μπορεί να δει κανείς στον γάντζο του εμβόλου ξύλινα κατάλοιπα μιας εχθρικής γαλέρας που πήρε μέρος στην αποφασιστική ναυμαχία μεταξύ Ρώμης και Καρχηδόνας το 241 π.Χ.

oxfordheads

Στόχος της έκθεσης είναι να αναδείξει «τη ροή ανθρώπων, αγαθών και ιδεών ανάμεσα στην Ευρώπη, τη βόρεια Αφρική και την Εγγύς Ανατολή, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα» δηλώνει στη DW ο Πολ Ρόμπερτς, επιμελητής και διευθυντής της συλλογής αρχαιοτήτων στο Ασμόλειο Μουσείο της Οξφόρδης. «Όλοι γνωρίζουμε τους θαυμάσιους θησαυρούς της Σικελίας στην ξηρά αλλά εξίσου συναρπαστικοί είναι και οι θησαυροί που βρίσκονται στο βυθό» λέει.

Η έκθεση θα διαρκέσει έως 25 Σεπτεμβρίου. Μετά την Οξφόρδη τμήμα της έκθεσης θα μεταφερθεί στην Κοπεγχάγη και αργότερα στο μουσείο του κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας- Βεστφαλίας στη Βόννη.

Στο μουσείο βρίσκεται και μια πλούσια συλλογή ελληνικών αρχαιοτήτων

Ένα κυκλαδικό πήλινο «Ειδώλιο» από λευκό μάρμαρο της πρωτοκυκλαδικής εποχής (περ. 3000 – 2000 π.Χ.), προερχόμενο από την Αμοργό.
Ένας κρητικός μεγάλων διαστάσεων «Πίθος με διακόσμηση ενός χταποδιού» της ύστερης μινωικής περιόδου (περ. 1450 π.Χ.), προερχόμενο από τις ανασκαφές που διενέργησε στην Κνωσό ο Άγγλος αρχαιολόγος Σερ Άρθουρ Έβανς (Sir Arthur Evans, 1851 – 1941) μεταξύ των ετών 1900 και 1906.
Μια μελανόμορφη Αττική πελίκη του 5ου π.Χ. αιώνα από τη Ρόδο, γνωστή ως «Πελίκη του Υποδηματοποιού», η οποία αποδίδεται στο ζωγράφο Ευχαρίδη και που απεικονίζει ένα καθισμένο υποδηματοποιό να επιδιορθώνει τα παπούτσια ενός παρευρισκόμενου πελάτη.
Ένα «Αττικό ερυθρόμορφο Κύπελλο» (περ. 500 π.Χ.), που βρέθηκε στο Κιούζι (Chiusi) της Ιταλίας και απεικονίζει γυμνό αγόρι που με το ένα χέρι του μεταφέρει πιάτο με φαγητό σκεπασμένο με μια πετσέτα, ενώ με το άλλο χέρι κυλά ένα στεφάνι.
Ένας αρχαιοελληνικός «Αργυρός στατήρας» (περ. 380 π.Χ.) από τον Τάραντα της Ιταλίας, που απεικονίζει τον Τάραντα, το μυθικό ιδρυτή της πόλης, να καβαλικεύει ένα δελφίνι.
Ένα ελληνιστικό χρυσό οκτάδραχμο με πεπλοφορούσα την «Αρσινόη», σύζυγο του Πτολεμαίου Β΄ Φιλαδέλφου της Αιγύπτου (285 – 246 π.Χ.).
Μια ελληνορωμαϊκή ημίγυμνη «Αμαζόνα», από μάρμαρο, ρωμαϊκό αντίγραφο από ελληνικό πρωτότυπο του 5ου αιώνα.

Comments

comments

Posts Carousel

Comments

comments