Μία από τις ομορφότερες παραλίες της Ζακύνθου, αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας είναι το «Ναυάγιο», εκεί που την Πέμπτη επισκέπτες και τουρίστες έζησαν τον απόλυτο τρόμο μετά από κατολίσθηση.
Η συγκεκριμένη παραλία εκτός από τα υπέροχα καταγάλανα νερά προσελκύει χιλιάδες κόσμος για το φημισμένο ναυάγιο του πλοίου «Παναγιώτης» που βρίσκεται στη στεριά της.
Από το 1982 στην παραλία της Ζακύνθου
Το ναυάγιο συνέβη τον Οκτωβρίου 1982, ενώ το πλοίο έκανε λαθρεμπόριο τσιγάρων. Το πλοίο «Παναγιώτης», το οποίο ανήκε σε έναν Κεφαλλονίτη μετέφερε παράνομα τσιγάρα, από την Τουρκία σε διεθνή ύδατα, τα οποία θα πουλούσε σε προσυμφωνημένο σημείο. Το πλοίο, ωστόσο, λόγω εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών και χαλασμένης μηχανής, βρέθηκε εκτός πορείας, έμεινε ακυβέρνητο και σύντομα έπεσε στα βράχια της βορειοδυτικής πλευράς του νησιού.
Μέχρι τότε, η παραλία ονομαζόταν Άγιος Γεώργιος.
Ιστορία του πλοίου
Το μηχανοκίνητο πλοίο «Παναγιώτης» έχει μια μακρόχρονη ιστορία, στην διάρκεια της οποίας άλλαξε ιδιοκτήτες και ονόματα. Συγκεκριμένα:
1937 – Ναυπήγηση του πλοίου στη Σκωτία με το όνομα “Saint Bedan” από την εταιρία Scott & Sons, στο Μπόουλινγκ Σκωτίας. Καθέλκυσή του στις 14 Ιανουαρίου 1937 με ιδιοκτήτρια την εταιρία J. & A. Gardner & Co. Ltd., με έδρα την Γλασκώβη Σκωτίας.
1964 – Μεταπώληση του πλοίου στους Έλληνες Μ. Γκιγκιλίνη και Σ. Κακασσίνα στη Θεσσαλονίκη και μετονομασία του σε “Μερόπη”.
1966 – Μεταπώληση του πλοίου στον Ν. Κάλφα, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και μετονομασία του σε “Χάρις”.
1975 – Μεταπώληση του πλοίου στην εταιρία Π. Λυσικάτος & Co. με έδρα τον Πειραιά και μετονομασία του σε “Παναγιώτης”.
1980 – Ναυάγηση του πλοίου την 1η Οκτωβρίου στη Ζάκυνθο.
Το πλοίο «Παναγιώτης» ήταν τύπου motor vessel / MV, συνολικού μήκους 48 μέτρων, πλάτους 8 μέτρων και βάρους 450 τόνων.
Ιδιοκτησιακό καθεστώς
Για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ναυαγίου δεν υπήρχε διαμάχη μέχρι την εκπόνηση από πλευράς του Δήμου Ζακύνθου και του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων μελέτης για την παρέμβαση στο ναυάγιο με σκοπό τη συντήρηση και την προστασία του.
Σε εκείνο το σημείο εμφανίστηκε έγινε κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων από την πλευρά του ως φερόμενου ως συνιδιοκτήτη Αλέξανδρου Σουλάνη (με 30%, με τους άλλους δύο φερόμενους ως συνδιοκτήτες τους Παναγιώτη-Γεράσιμο Λυσικάτου με 50% και Ευστράτιο-Λαμπρινό Σταυράκη με 20%). Η εκδίκαση της υπόθεσης στις 9-7-2016 απέρριψε την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων. Ομοίως, το καλοκαίρι του 2017 απορρίφθηκε εν νέου το αίτημα, και το πλοίο ως προσαραγμένο χαρακτηρίζεται «ναυγάγιο» και ανήκει πλέον στην απόλυτη δικαιοδοσία του Δημοσίου.