Πώς επηρέασε η κρίση τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων

Η παρατεταμένη οικονομική κρίση αποτυπώνεται έμπρακτα και στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων που εκτός από τα περιττά, τα οποία έχουν σταματήσει εδώ και χρόνια, τώρα κάνουν περικοπές και σε τρόφιμα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης.

Σύμφωνα με την έρευνα καταναλωτών που πραγματοποίησε σε δείγμα 2.400 ατόμων το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), το 60% των καταναλωτών δηλώνει ότι το 2015 μείωσε την αξία των αγορών τους από το σουπερμάρκετ σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Συνολικά η μηνιαία δαπάνη των νοικοκυρών σε ήδη παντοπωλείου έχει μειωθεί την τελευταία 5ετία κατά 17,4% ενώ η δαπάνη σε τρόφιμα μειώθηκε κατά 14,8%. Το 2010 το μέσο νοικοκυριό δαπανούσε μηνιαία σε είδη παντοπωλείου 460 ευρώ ενώ το 2014, 380 ευρώ, 80 ευρώ δηλαδή λιγότερο. Συνολικά οι δαπάνες παντοπωλείου, διατροφής και εστίασης (δηλαδή οι δαπάνες που σχετίζονται με τη διατροφή) μειώθηκαν κατά 21,4% την πενταετία 2010-2014.

Σύμφωνα με τα πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. για τον Δείκτη Κύκλου Εργασιών στο Λιανικό Εμπόριο, η μείωση του δείκτη για το 2015 στα καταστήματα ειδών διατροφής είναι 1,5% σε σχέση με το 2014, έναντι 0,9% το 2014 σε σχέση με το 2013. Με αυτά τα δεδομένα, μία εκ νέου μείωση της τάξης των 20 ευρώ (5%) ανά νοικοκυριό μηνιαίως (240 ευρώ ανά έτος) είναι πολύ πιθανή, με δεδομένη μάλιστα την αύξηση του ΦΠΑ τον Αύγουστο του 2015.

Σύμφωνα με την έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ η πλειονότητα των καταναλωτών (52%) δηλώνει ότι 2016 θα μειώσει εκ νέου την αξία των αγορών από το σουπερμάρκετ, το 30% δήλωσε ότι θα την διατηρήσει στα ίδια επίπεδα και μόλις 18% είπε ότι θα την αυξήσει.

Comments

comments

"Posts

Comments

comments

Afieroma.gr
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.